Asociacija „Investors’ Forum“ jau ilgai kalba apie nacionalinių oro linijų arba bent tiesioginių skrydžių į didžiuosius Europos miestus svarbą. Tai nėra tik Vilniaus miesto interesas. Tai svarbu visai valstybei. Dalinamės Rolando Valiūno, valdybos pirmininko, įžvalgomis, kurios kviečia iš naujo diskutuoti ir ieškoti sprendimų (kalba netaisyta).

1. Šalies atlyginimo vidurkio ir investicijų skaičiaus tūkstančiui gyventojų koreliacija akivaizdi ir Lietuva Europos Sąjungos sąraše abiem klausimais yra antroje-trečioje vietoj nuo galo.
2. Investuotojams tiesioginis skrydis yra vienas iš labai svarbių kriterijų renkantis investicijų vietą. Kam skristi į Vilnių per Rygą, jei gali išlipti Rygoje.
3. Lietuva ne pasaulio centras, Lietuva yra Europos sąjungos pakraštys su labai maža rinka. Tai kompensuoti galima tik daugybe pliusų, kurių neturi kitos valstybės. Tiesioginis skrydis mums net nebūtų kompensacija, tik susilyginimas su kitais, turinčiais žymiai stipresnių bruožų.
4. Mažai šaliai bazinės avialinijos ne verslas, o infrastruktūra. Infrastruktūra, kaip žinia, kuriama valstybės lėšomis.
5. Vilnius be Bratislavos (ši kaip žinia šalia Vienos) vienintelė Europos sąjungos sostinė be tiesioginio skrydžio į Londono pagrindinius verslo aerouostus.
6. Lietuva be Slovakijos (priežastį žiūrėti aukščiau) vienintelė Europos sąjungos valstybė be avialinijų, kurių pagrindinė bazė yra atitinkamoje valstybėje. Kažkas galėtų atsiminti Malev bankrotą Vengrijoje, bet tada aš atsiminsiu esąs teisininkas, teigiantis, kad Wizzair pasirinko Vengriją kaip savo pagrindinę šalį. Šiek tiek manipuliacijos, bet labai mažai, lyginant su mūsų politikų ir valdininkų viražais.
7. Metų metus svarstyti, kad ateis kinai ar dar kas nors – nepriimtina. Mokėti užsienio aviakompanijoms už skrydžius iš Vilniaus į Londoną yra laikina priemonė, o ne sprendimas.
8. Argumentas, kad avialinijų subsidijavimas neleistinas pagal Europos sąjungos teisę yra puikus būdas nieko neveikti ir už nieką neatsakyti. Beliktų dar pasakyti, kad tai padidintų socialinę atskirtį, nes turčiai tiesioginiu skrydžiu skris į Londoną normaliomis avialinijomis, o ne pigiomis. Kai atsiras politinė valia, atsiras ir sprendimai, atitinkantys teisę. Beje, o kada politikai pasivargins kelti Briuselyje klausimą apie teisės, patogios didelėms valstybėms keitimą ir leidimą subsidijuoti avialinijas?
9. Man rodos politikai ir valdininkai turi atsakyti ne tik tada, kai padarė ką nors blogo, bet ir kai nedarė nieko, kai privalėjo daryti.
10. Mums nedelsiant reikia steigti bazinę avialiniją, su patogiais verslui tiesioginiais skrydžiais iš (ne “į”) Londono (Heathrow, Gatwick, City), Varšuvos, Berlyno, Frankfurto, Miuncheno, Hamburgo, Milano, Amsterdamo, Paryžiaus, Helsinkio, Stokholmo, Oslo, Kopenhagos, Briuselio, Rygos, Talino.
11. Kiek mums tai kainuos? Ne daugiau nei mokesčiais į biudžetą sumoka viena rimtesnė investicija Lietuvoje. Neturėdami skrydžių prarandame ne vieną investiciją.