Įmonių apdovanojimai gali tapti rimtu ginklu kovoje dėl talentų, tačiau ne visi darbdaviai moka tai išnaudoti. Asociacijos „Investors‘ Forum“ nariai dalinasi patirtimi, ką daryti, kad apdovanojimai atneštų daugiausiai naudos ir padėtų kurti teigiamą įvaizdį.

Kokią naudą įmonei atneša apdovanojimai?

„Apdovanojimai yra svarbūs ir pastebimi. Jie matomi ne tik tos kompanijos darbuotojų, bet atkreipia dėmesį visoje darbo rinkoje. Ypač jie aktualūs tose srityse, kur kova dėl specialistų ypač arši – IT, finansų, inžinerinėse srityse,” – sako Almanta Jakštaitė Vinkuvienė, verslo konsultacijų įmonės „OVC Consulting“ partnerė ir įsitraukimo sprendimų vadovė.

Pasak jos, apdovanojimų nauda įmonei gali būti dvejopa. Viena vertus, laimėjimai stiprina darbdavio įvaizdį – jeigu įmonė tiksliai žino, kokias žinutes ji nori skleisti išorei, žino, kokias stiprybes nori išryškinti, apdovanojimai gali padėti tai padaryti. Kita vertus, jie paskatina esamus darbuotojus didžiuotis savo įmone.

Tai patvirtina ir „Danske Bank“ atstovė žiniaisklaidai Vaida Bičkutė. Pasak jos, apdovanojimai yra savotiškas patvirtinimas, kad organizacija juda tinkama linkme kurdama vidinę kultūrą, efektyvindama verslo procesus ar siekdama lyderio pozicijų savo veiklos srityje.

Komunikacija prasideda įmonės viduje

A. Jakštaitė Vinkuvienė pabrėžia, jog visa komunikacija prasideda nuo įmonės vidaus – darbuotojai turėtų ne tik išgirsti apie tai, kad įmonė gavo apdovanojimą, bet ir žinoti, kodėl jis gautas, į kokius kriterijus buvo atsižvelgta.

„Pastebime, kad būtent vidurinės grandies vadovams trūksta artikuliuotos žinutės, kodėl jų įmonė buvo vienaip ar kitaip įvertinta.  Tai reiškia, kad organizacijose per mažai skiriama dėmesio paaiškinant, kuo jos stiprios toje srityje, ką įmonė gali pasiūlyti konkretiems specialistams ir kodėl tai geriausia vieta jų ir jų komandos tobulėjimui. Kai pradedame kalbėti su vidurinės grandies vadovais, jie patys pamato, kad jų įmonė stengiasi – rengia mokymus, skatina tobulėjimą, turi motyvacines sistemas ir panašiai, tačiau nesusimąsto, kad tai išskiria jų darbdavį iš kitų. Todėl nuolat reikia galvoti apie darbuotojų patirtį ir komunikaciją organizacijoje“, –  pasakoja pašnekovė.

Pasak jos, naujausiais „OVC Consulting“ atlikto organizacijų tyrimo duomenimis, vidutiniškai 36 proc. darbuotojų atsako, kad jų organizacija yra geriausia vieta darbo rinkoje tos srities profesionalams. Tuo tarpu įmonių, kurios laimi įvairius darbdavio apdovanojimus, 75 proc. darbuotojų mano, kad jų įmonė yra tokia vieta, nors pasitenkinimas savo įmone nėra toks aukštas.

Dar daugiau, vidutiniškai 54 proc. darbuotojų mano, kad organizacijos darbdavio įvaizdis atitinka to, ką jis jaučia dirbdamas toje organizacijoje. Tuo tarpu taip mano net 83 proc. darbuotojų iš apdovanojimus dažnai laiminčių įmonių. Tai rodo esminius skirtumus organizacijų komunikacijoje.

„Darbdavio įvaizdžio formavimas turi būti nuoseklus ir tikslingas darbas. Jis sėkmingiausias tada, kai kai išorinė komunikacija dera su vidine. Reikėtų atsiminti, kad kiekvienas darbuotojas yra savotiškas įmonės ambasadorius, todėl apdovanojimų atnešta šlovė bus tik laikina, jeigu darbuotojas savo artimųjų ratui skelbs visai kitokias žinutes”, – sako ji.

Reikšmingas apdovanojimas – paskata pasigirti apie savo įmonę

Pasak „Danske Bank“ atstovės, įvairiuose apdovanojimuose laurus skinančio banko darbuotojai labiausiai vertina apdovanojimų sąžiningumą ir reikšmę.

„Tam, kad darbuotojai apdovanojimu tikrai didžiuotųsi ir jį vertintų, jis turi būti pelnytas ir pagrįstas, o konkursas skaidrus ir tikrai reikšmingas toje srityje, kurios apdovanojimą teikia. Taigi, jeigu apdovanojimas tikrai atitinka išvardintus kriterijus, matome, kad darbuotojai mielai dalinasi geromis žiniomis socialiniuose tinkluose, apie tai pasakoja savo draugams, didžiuojasi organizacija, kurioje dirba ir žino, kad bent dalis nuopelnų yra kiekvieno iš jų“, – pasakoja V. Bičkutė.

Anot jos, įmonė daugiausiai dėmesio skiria vidinei komunikacijai – kalbama apie tai, kas motyvuoja Y ir Z kartas – komandų pasiekimus, atsakomybes, papildomus užsiėmimus, darbdavio naudas ir pan. Tačiau gautas apdovanojimas yra savotiška „uoga“ ant torto, kuria galima kartu pasidžiaugti.

Dar galima teikti paraiškas į asociacijos „Investors‘ Forum“ apdovanojimus

Asociacija „Investors‘ Forum“ septintąjį kartą apdovanos labiausiai prie investicinio klimato gerinimo prisidėjusias verslo įmonės, valstybės institucijas, švietimo ir žiniasklaidos atstovus. Šiemet įmonės gali pretenduoti ir į išskirtinę nominaciją – šimtmečio įmonės apdovanojimą.  Paraiškas šiai nominacijai verslo atstovai kviečiami teikti iki kovo 4 d., visoms kitoms – iki kovo 16 d.