Stambiausius ir aktyviausius investuotojus į Lietuvos ekonomiką vienijančios asociacijos „Investors‘ Forum“ nariai pirmadienį susitiko su susisiekimo ministru Roku Masiuliu. Ministras su investuotojais apžvelgė pastarojo meto veiklą, pristatė ateinančių metų prioritetus. R. Masiulis pabrėžė ministerijos siekį užtikrinti didesnį susisiekimo sektoriaus skaidrumą bei efektyvumą, apžvelgė priemones Lietuvos kelių kokybei ir kainai užtikrinti, projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą, galimus Vilniaus oro uosto ir Klaipėdos jūrų uosto plėtros planus. 

Kalbėdamas apie pastaruosius, ministras pažymėjo, kad iki 2026 m. Klaipėdos uostas pasieks maksimalią veiklos apimtį, kurią leidžia dabartinė uosto infrastruktūra, todėl į uosto plėtojimą būtina investuoti. „Šiuo metu investuotojams, pageidaujantiems Lietuvoje įkurti įmonę su tūkstančiu ir daugiau darbo vietų, kol kas tėra tinkami du miestai – Vilnius ir Kaunas. Tam, kad Klaipėda galėtų stoti į šią gretą, uostamiesčiui būtina augti. Esame tikri, kad jūrų uosto plėtra suteiktų itin reikšmingą postūmį Klaipėdos raidai ir paskatintų miesto augimą“, – susitikime kalbėjo R. Masiulis.

Susitikime aptarta ir tolesnė tarptautinio Vilniaus oro uosto plėtra. Pasak ministro, oro uosto aptarnaujamų keleivių srautai auga gerokai sparčiau nei tikėtasi, todėl šiuo metu svarstomi keli būdai, vienas jų– naujo oro uosto statybos. R. Masiulis informavo, kad šiuo metu atliekama tokio projekto galimybių studija, ir tolesni sprendimai turėtų būti priimti apie kitų metų vidurį.

Savo ruožtu investuotojai ministrui priminė ne vienerius metus pabrėžiamą raginimą gerinti Vilniaus susisiekimą oru su pagrindiniais Europos finansų ir verslo centrais. „Kasmet girdime bent apie kelias užsienio bendroves, nutariančias atsisakyti investicinių planų Lietuvoje būtent dėl sudėtingo oro susisiekimo su mūsų šalimi. Tebesame kone vienintelė Europos sostinė, iš kurios nevykdomi tiesioginiai skrydžiai į pagrindinius Londono oro uostus, nekalbant apie kitus miestus, kuriuose veikiančios įmonės turi potencialą investuoti Lietuvoje. Todėl tikimės Vyriausybės ryžto sprendžiant šią problemą. Tiesioginis susisiekimas oro transportu tarp Vilniaus ir svarbiausių Europos miestų darbo dienomis padėtų įtvirtinti Lietuvą kaip tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo lyderę regione ir daugiau tarptautinių kompanijų paskatintų investicijas nukreipti į mūsų šalį“, – pažymi Rolandas Valiūnas, „Investors‘ Forum“ valdybos pirmininkas.

Investuotojai išgirdo susisiekimo ministro patikinimą, kad kartu su Ūkio ministerija šis klausimas yra sprendžiamas ir ieškoma teisinių bei finansinių sprendimų tiesioginiams verslo skrydžiams į kelis didžiuosius Europos miestus užtikrinti.

Susitikime daug dėmesio skirta projektui „Rail Baltica“, kurio statybos darbai turėtų prasidėti 2020 m. Kalbėta ir apie kelių statybą bei remontą: ministras pristatė valstybės siekius mažinti šių darbų kaštus, tuo pačiu nustatant aiškius ir tikslius darbų kokybės kriterijus. Sutarta, kad Lietuvai ir toliau būtina siekti visapusiškai išnaudoti geografinės padėties teikiamus privalumus bei stiprinti savo pozicijas transporto ir logistikos srityje.

Asociacijos „Investors‘ Forum“ atliekamo Lietuvos investuotojų pasitikėjimo indekso tyrimo duomenimis, šalies transporto ir logistikos infrastruktūra yra vienas svarbiausių šalies privalumų, teigiamai veikiančių Lietuvos investicinį klimatą. Šalies transporto ir logistikos infrastruktūros lygį antrąjį šių metų ketvirtį palankiai vertino 77 proc. Lietuvoje veikiančių investuotojų.