2025 METAIS TEIKTI PASIŪLYMAI

2025 m. spalio 8 d.

  • Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos (VESK) pirmininkui, užsienio reikalų viceministrui Sigitui Mitkui, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kancleriui Laimonui Rudžiui, Vyriausybės kanclerio pirmajam pavaduotojui Justui Pankauskui, Sveikatos apsaugos ministerijos kancleriui Evaldui Raistenskiui, Finansų ministerijos kancleriui Mindaugui Šimai, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, kanclerei Ingai Steponavičienei, Užsienio reikalų ministerijos kanclerei Aistei Stakėnienei, Teisingumo ministerijos kanclerei Liucinai Kotlovskai

Dėl COP pozicijos

2025 m. spalio 7 d.

  • LR Seimo Ekonomikos komitetui, LR Seimo Audito komitetui

Dėl Konkurencijos įstatymo Vyriausybės išvados pakeitimo projekte

2025 m. spalio 7 d.

  • LR Seimo pirmininkui J. Olekui, LR Seimo valdybos nariams, LR Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui, LR Seimo Ekonomikos komitetui, LR Seimo frakcijų seniūnams

Dėl Energetikos ir darnios plėtros komisijos pertvarkymo į komitetą

2025 m. rugsėjo 29 d.

  • LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

Dėl PVK bei APVK priemonių ex post vertinimo ataskaitos

Investors’ Forum Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai siūlė peržiūrėti Užimtumo įstatymo priemones, ypač tas, kurios skirtos aukštos pridėtinės vertės kvalifikacijų įgijimui (PVK) ir paramai verslui kurti (APVK).

Mūsų siūlymai:

  1. Vertinti priemonės efektyvumą pagal realų dalyvių karjeros judėjimą – ar jie po programos pereina į aukštesnės pridėtinės vertės darbus, o ne pagal formalų statusą „dirbantis / bedarbis“.
  2. Išlaikyti galimybę dalyvauti ir užimtiems (dirbantiems) asmenims, nes tai skatina kvalifikacijos kėlimą ir darbo rinkos mobilumą.
  3. Supaprastinti taikymą ir orientuotis į faktinius darbo rinkos rezultatus, o ne formalias kategorijas.

2025 m. rugsėjo 29 d.

  • LR Energetikos ministerijai

Pritarimas daliai siūlomų pakeitimų

Investors‘ Forum Energetikos ministerijai pateikė pasiūlymus dėl kelių įstatymų pakeitimų, siekdami didinti Lietuvos konkurencingumą ir pritraukti daugiau investuotojų.

  1. Pritarėme Elektros energetikos įstatymo pakeitimams, kuriais būtų sumažinti investuotojų prijungimo prie tinklų kaštai – investuotojas dengtų tik 10 %, o likusi dalis būtų išskaidyta per 10 metų. Taip pat siūlėme sukurti tinklų įrenginių rezervą, kuris sutrumpintų prijungimo laiką nuo kelerių metų iki kelių mėnesių, ir taikyti „fast-track“ principą darbų vykdymui. Šie pakeitimai, mūsų vertinimu, padėtų pritraukti aukštos pridėtinės vertės gamybos, duomenų centrų ir baterijų projektus.
  2. Pritarėme Energetikos įstatymo pakeitimams, kurie supaprastintų užsienio rangovų ir darbuotojų reikalavimus – nebereikėtų lietuviškų atestatų, pakaktų civilinės atsakomybės draudimo, o leidimų prekybai SGD ir naftos produktais tvarka būtų paprastesnė. Tai sudarytų sąlygas greičiau įgyvendinti projektus ir mažintų administracinę naštą.
  3. Įspėjome, kad tinklų įrenginių rezervo kaštai neturi būti perkeliami verslui ar vartotojams per elektros tarifus, kad nebūtų mažinamas konkurencingumas.
  4. Pasiūlėme netaikyti galios dedamosios balansavimo kaupikliams ir viešosioms elektromobilių įkrovimo stotelėms, kad šie sektoriai galėtų vystytis greičiau ir efektyviau.

2025 m. rugsėjo 29 d.

  • LR aplinkos ministerijai

Dėl pasienio anglies dioksido korekcinio mechanizmo

Investors’ Forum kreipėsi į Aplinkos ministeriją kartu su Lietuvos verslo ir pramonininkų konfederacijomis, siekdami atkreipti dėmesį į būtinybę atsargiai vertinti ES pasienio anglies dioksido korekcinio mechanizmo (CBAM) išplėtimą:

  1. Pabrėžėme, kad plėtra turi būti grindžiama išsamiu poveikio vertinimu ir derinama su pramonės sektoriais. Skubotas mechanizmo taikymo išplėtimas galėtų padidinti sąnaudas ir pakenkti Europos pramonės konkurencingumui.
  2. Siūlėme išlaikyti esamas apsaugos priemones nuo anglies nutekėjimo – nemokamus taršos leidimus ir finansines kompensacijas energetiškai intensyviems sektoriams. Mūsų nuomone, CBAM turėtų papildyti, o ne pakeisti šias priemones.
  3. Raginome atlikti detalią sektorių analizę ir numatyti finansinę paramą pramonės dekarbonizacijai bei inovacijoms, kad būtų išlaikytas konkurencingumas ir užtikrintas teisingas perėjimas prie žaliosios ekonomikos.
  4. Įspėjome apie didėjančią CBAM apėjimo riziką, kai trečiųjų šalių gamintojai keičia produktų klasifikacijas siekdami išvengti mokesčių, ir pasiūlėme taikyti proporcingas, rizikos analize pagrįstas prevencijos priemones, kad nebūtų didinama administracinė našta ES įmonėms.

2025 m. rugsėjo 22 d.

  • LR Prezidentui Gitanui Nausėdai

Asociacijų atviras raštas Prezidentui

Investors’ Forum kreipėsi į Lietuvos Respublikos Prezidentą Gitaną Nausėdą, kviesdami palaikyti Žygimanto Vaičiūno kandidatūrą Energetikos ministro pareigoms.

  1. Pabrėžėme, kad energetikos sektoriuje šiuo metu vyksta kritiniai procesai, kuriems būtinas tęstinumas – ES finansuojamų energetinės infrastruktūros apsaugos projektų įgyvendinimas, atsinaujinančios energetikos plėtros programos tęstinumas ir investuotojų pasitikėjimo išlaikymas.
  2. Akcentavome, kad ministro pasikeitimas sustabdytų pradėtus darbus, ypač diskusijas dėl rinkos reguliavimo ir naujų mechanizmų, tokių kaip „Contract for Difference“ įdiegimo, kurie būtini investicijoms į elektros gamybą.
  3. Pažymėjome, jog artimiausiais metais Lietuva turės perkelti ES elektros rinkos reformos sprendimus, užtikrinančius kainų stabilumą ir investicinį patrauklumą, todėl Energetikos ministerijai reikalingas stabilumas.
  4. Raginome, kad pradėtos reformos – gaminančių vartotojų plėtra, transporto elektrifikavimas, DAEI sistemos kūrimas ir energetikos sektoriaus debiurokratizavimo programa – būtų tęsiamos be trukdžių.
  5. Pabrėžėme, jog Žygimanto Vaičiūno veikla energetikos bendruomenės vertinama teigiamai, todėl, atsižvelgiant į Vyriausybės programos tęstinumą, siūlėme jam patikėti šios programos įgyvendinimą.

2025 m. rugsėjo 12 d.

  • LR Privalomojo sveikatos draudimo tarybai (Sveikatos apsaugos ministerija), Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos

Dėl sutarčių su VLK sudarymo tvarkos

Investors’ Forum pateikė pastabas Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei ligonių kasai dėl naujos sutarčių su gydymo įstaigomis sudarymo tvarkos aprašo projekto.

  1. Pabrėžėme, kad siūlomas terminas naujiems paslaugų teikėjams pateikti prašymus yra per trumpas ir priklauso nuo VLK veiksmų, todėl apsunkina planavimą. Siūlėme palikti ankstesnį terminą – iki lapkričio 1 d.
  2. Išreiškėme kritiką, kad naujame apraše nustatyti per aukšti reikalavimai naujiems teikėjams patekti į rinką. Tokie ribojimai praktiškai užkirstų kelią naujiems dalyviams, mažintų konkurenciją ir galimybes pacientams gauti paslaugas arčiau namų. Siūlėme palikti galiojančius ribojimus.
  3. Pabrėžėme, kad projekte nėra aišku, kaip VLK vertintų esamus ir naujus paslaugų teikėjus bei spręstų, kam didinti paslaugų apimtis. Tokia neapibrėžta tvarka kelia subjektyvumo riziką, todėl siūlėme įtvirtinti aiškius ir vienodus vertinimo kriterijus visiems teikėjams.
  1. Pabrėžėme, kad pakeitimų tikslas turėtų būti konkurencinga ir tvari sveikatos priežiūros sistema, kurioje viešasis ir privatus sektoriai veiktų tomis pačiomis sąlygomis, užtikrindami pacientams kokybiškas, prieinamas ir laiku suteikiamas paslaugas.

2025 m. rugsėjo 8 d.

  • LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

Dėl PSPĮ projekto Nr. 25-13142

Investors’ Forum Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pateikė pastabas dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo pakeitimų projekto.

  1. Siūlėme, kad nepanaudotos savivaldybių paramos lėšos būtų pirmiausia skiriamos užimtumo didinimui – mokymams, perkvalifikavimui ir integracijai į darbo rinką. Tai skatintų žmones grįžti į darbą ir mažintų priklausomybę nuo pašalpų.
  2. Raginome stiprinti nelegalaus darbo kontrolę, įtvirtinti savivaldybių bendradarbiavimą su atsakingomis institucijomis ir aiškiai numatyti, kad parama nelegaliai dirbantiems asmenims būtų nutraukiama.
  3. Pasiūlėme papildyti aiškinamąjį raštą faktiniais duomenimis – kiek asmenų neteko paramos dėl nelegalaus darbo, kad būtų galima įvertinti kontrolės efektyvumą.
  4. Paprašėme pateikti duomenis, kiek valstybės ir ES lėšų skiriama išmokoms ir kiek – užimtumo priemonėms, kad būtų galima užtikrinti balansą tarp pasyvių išmokų ir aktyvaus įsitraukimo į darbo rinką.

2025 m. rugsėjo 3 d.

  • LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, LR Finansų ministerijai, LR Sveikatos apsaugos ministerijai, LR Teisingumo ministerijai, LR Užsienio reikalų ministerijai, LR Vidaus reikalų ministerijai, LR Vyriausybės kanceliarijai

dėl Lietuvos interesų atstovavimo tabako konferencijoje

Investors’ Forum kreipėsi į Lietuvos Respublikos vyriausybės narius dėl Lietuvos pozicijų ir interesų atstovavimo 11-ojoje Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) Tabako kontrolės konferencijoje.

  1. Pabrėžėme, kad svarbu, jog Lietuvos pozicija būtų derinama su visomis suinteresuotomis šalimis, įskaitant verslo organizacijas, kad būtų užtikrintas skaidrus ir visapusiškas interesų atstovavimas.
  2. Akcentavome, kad bet kokie drastiški reguliaciniai suvaržymai, įskaitant naujų produktų draudimus ir papildomus mokestinius įsipareigojimus, gali neigiamai paveikti Lietuvos ekonomiką, pramonę ir konkurencingumą. Siūlėme atlikti išsamius ekonominius ir socialinius poveikio vertinimus prieš priimant tokius sprendimus.
  3. Pabrėžėme, kad sprendimai ir įsipareigojimai, priimti konferencijoje, negali peržengti Europos Sąjungos teisės ribų ir turi būti suderinti su visomis valstybėmis narėmis.
  4. Įspėjome, kad Lietuva turi išlaikyti principingą poziciją ir nepasiduoti autoritarinių valstybių įtakai, kuri gali kilti tarptautiniuose renginiuose, tokiuose kaip PSO konferencija.

2025 m. rugsėjo 1 d.

  • Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Dėl įstatymų projektų paketo (investicijų įstatymo ir žemės įstatymo pakeitimų)

Investors’ Forum išreiškė palaikymą Investicijų įstatymo ir Žemės įstatymo pakeitimų projektui, nes jis gerina investicinę aplinką Lietuvoje.

  1. Siūlomos priemonės, kaip paprastesnė žemės nuomos ir įsigijimo tvarka bei lengvatinės sąlygos stambiems projektams, padidins Lietuvos patrauklumą investuotojams.
  2. Tikime, kad šie pakeitimai prisidės prie regioninės plėtros, darbo vietų kūrimo aukštos pridėtinės vertės sektoriuose ir sustiprins Lietuvos konkurencingumą tarptautiniu mastu.
  3. Priėmus pakeitimus, bus sukurtos palankesnės sąlygos tiek užsienio, tiek vietos investuotojams, generuojant naudą valstybei.

2025 m. rugpjūčio 1 d.

  • LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. birželio 28 d. nutarimo Nr. 512 pakeitimo projekto

Investors’ Forum išreiškė palaikymą Vyriausybės nutarimo pakeitimų projektui, nes jis gerina eksporto kontrolės sistemą Lietuvoje ir užtikrina efektyvesnį sankcijų vykdymą.

  1. Siūlomos priemonės, kaip eksportuotojo deklaracija ir prekių identifikavimo sistema, padės sumažinti administracinę naštą ir užtikrins, kad kontrolės mechanizmai veiktų efektyviau.
  2. Tikime, kad šie pakeitimai prisidės prie skaidresnio ir lankstesnio eksporto proceso, padidins Lietuvos konkurencingumą tarptautinėje rinkoje ir skatins atsakingai veikiančių verslų plėtrą.
  3. Priėmus pakeitimus, bus sukurtos palankesnės sąlygos tiek užsienio, tiek vietos eksportuotojams, generuojant naudą Lietuvai ir užtikrinant tvaresnę kontrolės sistemą.

2025 m. liepos 30 d.

  • LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Dėl Viešųjų pirkimų įstatymo

Investors‘ Forum išreiškė palaikymą Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimų projektui, nes jis sumažintų administracinę naštą ir pagerintų viešųjų pirkimų procesus Lietuvoje.

  1. Siūlomos priemonės, kaip nacionalinio saugumo atitikties deklaracijos atsisakymas, padės sumažinti pirkimų vykdytojų naštą ir užtikrinti efektyvesnį procesą.
  2. Tikime, kad šie pakeitimai prisidės prie paprastesnio ir skaidresnio viešųjų pirkimų proceso, mažindami bylas ir ginčus, bei padidins teismų efektyvumą.
  3. Priėmus pakeitimus, bus sukurtos palankesnės sąlygos tiek užsienio, tiek vietos tiekėjams, taip pat efektyviau išnaudojant viešuosius išteklius.

2025 m. liepos 29 d.

  • LR Finansų ministerijai

Dėl Tabako akcizų direktyvos ir Bendrosios akcizų tvarkos direktyvos peržiūros

Investors’ Forum pateikė poziciją ir pasiūlymus dėl ES tabako ir nikotino produktų akcizų peržiūros.

  1. Deleguotų įsipareigojimų ribos
    Investors’ Forum nepritarė iš anksto sulyginti mokesčius visiems tabako ir nikotino produktams, nes tai ne šios direktyvos tikslas ir neatitinka vidaus rinkos logikos.
    – Siūlome apsiriboti vidaus rinkos argumentais.
    – Nustatyti stabilų peržiūros periodiškumą.
    – Indeksavimą taikyti tik dėl infliacijos.
  2. Staigus tarifų kėlimas
    Mes perspėjome, kad labai greitas ir didelis minimalių mokesčių pakėlimas sukeltų kainų šoką ir skatintų šešėlį.
    – Siūlome eiti laipsniškai, su pereinamaisiais etapais.
    – Skirtingoms produktų grupėms taikyti skirtingą, pagrįstą apmokestinimą.
    – Tikslas – apsaugoti biudžeto pajamas ir riboti infliaciją.
  3. PPP principo taikymas
    Investors’ Forum palaiko PPP perkamosios galios pariteto (angl. purchasing power parity – PPP) principą, nes tas pats euro mokestis skirtingose šalyse reiškia skirtingą naštą.
    – PPP mažina rinkos iškraipymus ir šešėlio riziką.
    – Užtikrina teisingesnę konvergenciją ir mažesnę finansinę naštą ES įnašams.
    – Siūlome taikyti didesnę PPP korekciją.
  4. Indeksavimas pagal pagrindinę infliaciją
    Investors’ Forum siūlo indeksuoti pagal pagrindinę, o ne bendrą infliaciją.
    – Tai stabilesnė bazė, nes pašalina laikinius energijos ir maisto šokus.
    – Reikia ekonomikos „lubų“, kad išvengtume ekstremalių šuolių.
    – Toks principas jau taikomas kituose ES mokesčių projektuose.
  5. Nacionalinių pajamų pervedimas į ES biudžetą
    Investors’ Forum nepritarė idėjai dalį tabako pajamų pervesti į ES daugiametę programą.
    – Tai mažintų lėšas viešosioms paslaugoms ir kovai su kontrabanda.
    – Silpnintų pasienio kontrolę ir konkurencingumą.
    – Prieštarautų sanglaudos ir solidarumo logikai.

2025 m. birželio 19 d.

  • LR Seimo Ekonomikos komitetui

Dėl Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo projekto Nr. XIVP-4238(2) 51 straipsnio 4 dalies pakeitimo  

Investors’ Forum siūlė netaikyti pakartotinio gyventojų informavimo jau pradėtiems vėjo elektrinių projektams.

  1. Jei iki įstatymo įsigaliojimo jau atlikti informavimo veiksmai, gauti leidimai ar pateiktos paraiškos, pakartotinis informavimas nereikalingas.
  2. Taip apsaugotume teisėtus lūkesčius ir investicijas, užtikrintume teisinį aiškumą ir veiklos tęstinumą.
  3. Priešingu atveju kiltų teisinis neapibrėžtumas ir būtų ribojama ūkinės veiklos laisvė.

2025 m. birželio 16 d.

  • LR Seimo nariams

Lydraštis; Pasiūlymai dėl LR gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XVP-436(2)

Mūsų tikslas – paprastesnė ir prognozuojama GPM sistema, skatinanti darbą, filantropiją ir investicijas.

  1. Darbo pajamų tarifai
    Mes siūlėme neįvesti naujo papildomo tarifo vidurinei pajamų daliai.
    – Toks tarifas neproporcingai didintų darbo vietos kainą ir mažintų konkurencingumą.
    – Poveikis ypač neigiamas aukštos pridėtinės vertės sektoriams.
  1. Paveldėtos akcijos
    Mes siūlėme, kad pardavus paveldėtas akcijas pajamos nebūtų laikomos „spekuliacija“ vien dėl laikymo trukmės.
    – Siūlome atsisakyti privalomo išlaikymo termino paveldėjimo atvejais.
    – Taip užtikrintume verslo tęstinumą šeimose ir išvengtume diskriminacijos.
  1. Filantropija (paramos lengvata)
    Mes siūlėme aiškią GPM lengvatą gyventojų aukoms NVO.
    – Skatiname pilietinį įsitraukimą ir NVO finansinį savarankiškumą.
    – Lengvata būtų ribota, kad liktų tikslinga ir skaidri.
  1. Papildomas sveikatos draudimas
    Mes siūlėme padidinti neapmokestinamą darbdavio apmokamo savanoriško sveikatos draudimo ribą ir išplėsti paslaugas.
    – Įtraukti nekompensuojamas paslaugas, pvz., odontologiją ir regą.
    – Tai trumpintų eiles ir greitintų grįžimą į darbą.
  1. Investicijos į startuolius: pelno neapmokestinimas
    Mes siūlėme neapmokestinti pelno, kai gyventojas po ilgesnio laikymo parduoda ankstyvos stadijos inovatyvios įmonės akcijas ir neturėjo kontrolės.
    – Taikytinos aiškios sąlygos dėl įmonės dydžio, veiklos pobūdžio ir laikymo trukmės.
    – Tikslas – pritraukti privatų kapitalą į technologijų augimą.
  1. Investicijų nuostolių perkėlimas
    Mes siūlėme leisti perkelti finansinių priemonių nuostolius į kitus metus ir jais dengti ateities pajamas.
    – Tai teisinga mokesčių mokėtojui ir atitinka bendruosius mokesčių principus.
    – Startuolių lengvatai būtų taikomi atskiri apribojimai, kad nebūtų piktnaudžiaujama.
  1. Investicijų atskaitymas iš pajamų
    Mes siūlėme leisti iš apmokestinamųjų pajamų atimti tiesiogines investicijas į jaunų inovatyvių įmonių naujas akcijas.
    – Reikėtų ilgesnio laikymo ir nebūti dominuojančiu akcininku.
    – Tai atkartotų sėkmingą tarptautinę praktiką ir plėstų privačių investuotojų ratą.

2025 m. birželio 10 d.

  • LR Ministrui Pirmininkui

Kreipimasis dėl Darbo grupės sudarymo ir susitikimo įstatymų projektams aptarti

Investors’ Forum kreipėsi į Ministrą Pirmininką dėl sveikatos reformos svarstymo ir prašėme skaidraus, įtraukaus proceso.

  1. Prašėme atidėti projekto pateikimą, kol darbo grupė parengs rekomendacijas.
  2. Siūlėme sudaryti plačią darbo grupę: pacientai, medikai, akademija, valstybės institucijos, viešosios ir privačios sveikatos įstaigos.
  3. Prašėme susitikimo, kuriame pristatytume kompromisinius siūlymus ir aptartume įgyvendinimą.

2025 m. birželio 10 d.

  • LR Sveikatos apsaugos ministerijai

Dėl teisės akto projekto Nr. 25-9683 ,,Lietuvos Respublikos ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo Nr. IX-110 8 straipsnio pakeitimo įstatymas”

Investors’ Forum išreiškė nepritarimą pasiūlymui, kuris įpareigotų darbdavius informuoti „Sodrą“ apie darbuotojo ligą ir pateikti duomenis per „Sodros“ informacinę sistemą.

  1. Siūlomas papildomas reikalavimas darbdaviams informuoti „Sodrą“ apie darbuotojo ligą sukels papildomą administracinę naštą, nes šiuo metu darbdaviai turi galimybę suteikti apmokamas ligos dienas be nedarbingumo pažymėjimo.
  2. Nors tikslas buvo sumažinti administracinę naštą sveikatos priežiūros specialistams, šis pakeitimas tiesiog perkelia naštą darbdaviams.
  3. Siūlome šiuos pakeitimus pirmiausia taikyti viešajame sektoriuje ir tik įvertinus jų poveikį, svarstyti galimybę juos įgyvendinti privačiame sektoriuje.

2025 m. birželio 9 d.

  • LR Seimo Etikos ir procedūrų komisijai

Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto ir teisėkūros pagrindų įstatymo pažeidimų biudžeto

  1. Birželio 9 d. posėdyje buvo priimti sprendimai tik dėl Seimo narių pasiūlymų, o visuomenės grupių pasiūlymai buvo ignoruojami.
  2. Šis veiksmas pažeidžia atvirumo ir skaidrumo principus, nes visuomenės grupės neturėjo galimybės realiai dalyvauti sprendimų priėmimo procese.
  3. Siūlėme komisijai ištirti, ar buvo pažeistos teisėkūros procedūros ir įpareigoti komitetą pateikti atsakymą dėl pasiūlymų ignoravimo.

2025 m. birželio 3 d.

  • LR Sveikatos apsaugos ministerijai

Dėl įsakymo projekto HN33 2025

Investors’ Forum pateikė pastabas dėl HN33 (Lietuvos higienos norma „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“) pakeitimų.

Mūsų siūlymai:

  1. Taikymas ir pereinamieji laikotarpiai: griežtesnes ribas taikyti tik naujiems objektams nuo 2028 m., esamiems – švelnesnes; transporto triukšmui numatyti pereinamąjį laiką iki 2040 m.

  2. Proporcingumas ir suderinimas: prieš įsigaliojimą atlikti nepriklausomą ekonominį poveikio vertinimą; ribas sulyginti su ES vidurkiu, kad reikalavimai nebūtų pertekliniai.

  3. Metodika ir aiškumas: patvirtinti praktines triukšmo vertinimo gaires, ypač mišrių šaltinių atvejais, kad sumažėtų interpretacijų skirtumai.

  4. Valdymas ir peržiūra: aiškiai paskirstyti institucijų atsakomybę už stebėseną ir kontrolę; nustatyti normos peržiūrą po 3 metų.

  5. Erdvės ir planavimas: patikslinti, ar ribos taikomos tik viešoms ar ir privačioms vaikų žaidimų aikštelėms; išplėsti „ramybės zonas“ sveikatinimo ir reabilitacijos įstaigoms; įtraukti NT vystytojams rekomendacijas projektavimo etape.

2025 m. birželio 3 d.

  • LR Seimo nariams

Kreipimasis į Seimo narius (SSI pateikimas)

Investors’ Forum išreiškė savo nuomonę dėl Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo ir kitų susijusių teisės aktų pakeitimų.

  1. Paciento valios autonomijos panaikinimas:
    Mes manome, kad projektai pažeidžia paciento teises, nes jie siūlo, jog pacientas turės mokėti visą gydymo kainą, o ne tik skirtumą nuo vidutinių paslaugų teikimo sąnaudų, kas yra nesuderinama su paciento teisėmis.
  2. Socialinių partnerių derinimo trūkumai:
    Mes pastebėjome, kad projektai nebuvo tinkamai derinami su socialiniais partneriais, ypač pacientų organizacijomis, kurios buvo pakviestos ne aptarti jų pastabas, bet tik pateikti nuomonę apie paslaugų apmokėjimą.
  3. Poveikio vertinimo stoka:
    Mes taip pat manome, kad projektui trūksta išsamaus poveikio vertinimo, ypač apie tai, kaip šie pakeitimai paveiks pacientus, paslaugų prieinamumą ir specialistų darbo sąlygas.
  4. Antikorupcinio vertinimo trūkumas:
    Mes norime pabrėžti, kad projektai nepateikti su privalomu antikorupciniu vertinimu, kaip to reikalauja teisės aktai, ir tai yra didelė spraga, kurios negalime ignoruoti.

2025 m. gegužės 29 d.

  • LR aplinkos ministerijai

Dėl Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo Nr. I-1495 2, 7, 8, 9, 11, 12 ir 16 str. pakeitimo įstatymo ir kitų teisės aktų

Investors’ Forum pateikė pastabas dėl PAV įstatymo ir lydinčių aktų pakeitimų Aplinkos ministerijai.

Mūsų siūlymai:

  1. Kompetencija ir terminai: pastabas teikti tik pagal aiškiai apibrėžtą kompetenciją, nustatyti vienodus griežtus terminus visiems dalyviams, „neatsakymas = pritarimas“.

  2. Nacionalinis saugumas: savivaldybės neturi galios stabdyti valstybei ar regionui svarbių, strateginės infrastruktūros ir gynybos projektų.

  3. Teisinė apsauga: įtvirtinti teisę skųsti institucijų veiksmus ar neveikimą teismui.

2025 m. gegužės 9 d.

  • LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

Dėl darbdavių organizacijų pasiūlymų darbo kodeksui. Pasiūlymai

Investors’ Forum kreipėsi į Lietuvos Respublikos vyriausybės narius dėl darbo kodekso pakeitimų, siekiant užtikrinti didesnį lankstumą ir supaprastinti darbo santykių valdymą.

Mūsų siūlymai:

  1. Pratęsti išbandymo laikotarpį iki 6 mėnesių per kolektyvinę sutartį, suteikiant daugiau lankstumo ir galimybių prisitaikyti prie darbo rinkos poreikių.
  2. Pranešti “Sodrai” apie darbuotojo priėmimą likus 1 valandai iki darbo pradžios, leidžiant greitai reaguoti į netikėtus pakeitimus ir užtikrinti sklandų veiklos tęstinumą.
  3. Leisti darbdaviui padidinti darbuotojo atlyginimą be rašytinio sutikimo, jei tai numatyta kolektyvinėje sutartyje, supaprastinant darbo užmokesčio kėlimo procesus.
  4. Leisti darbuotojui atsisakyti pakeistų darbo sąlygų ar darbo laiko be baimės būti atleistam, išskyrus tam tikras išimties aplinkybes.
  5. Suteikti darbdaviui teisę atleisti darbuotoją dėl svarbių priežasčių, nesusijusių su darbuotojo kalte, išmokant kompensaciją, kaip numatyta įstatyme.

2025 m. balandžio 30 d.

  • LR vidaus reikalų ministerijai

Pasiūlymai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo peržiūrai

2025 m. balandžio 17 d.

  • LR konkurencijos tarybai, LR sveikatos apsaugos ministerijai, LR ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Dėl teikiamų derinti įstatymų projektų dėl priemokų naikinimo

2025 m. balandžio 17 d.

  • LR sveikatos apsaugos ministerijai

Dėl teikiamo derinti įsakymo „Dėl mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkos bei šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos“ keitimo

2025 m. balandžio 2 d.

  • LR Vyriausybei, LR sveikatos apsaugos ministerijai, LR ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Dėl teikiamų derinti įstatymų projektų

2025 m. balandžio 2 d.

  • Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui, LR Užsienio reikalų ministerijai, LR Vidaus reikalų ministerijai

Dėl siūlomų apribojimų Baltarusijos piliečiams

2025 m. kovo 24 d.

  • LR Seimo Švietimo ir mokslo komitetui, LR Seimui, LR švietimo, mokslo ir sporto ministerijai

Dėl švietimo įstatymo pakeitimo

2025 m. kovo 20 d.

  • LR Seimui

Dėl švietimo įstatymo Nr. I-1489 67 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XVP-48

2025 m. kovo 17 d.

  • LR sveikatos apsaugos ministerijai, LR Seimo Sveikatos reikalų komitetui, LR Vyriausybei, Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos

dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projekto ir planuojamų sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo taisyklių pakeitimo

2025 m. kovo 14 d.

  • LR aplinkos ministerijai

dėl Seimui pateikto miškų įstatymo pataisų

2025 m. kovo 13 d.

  • LR Ministrui Pirmininkui, LR Finansų Ministrui

Dėl planuojamos mokesčių pertvarkos

2025 m. kovo 3 d.

  • LR finansų ministerijai, LR ekonomikos ir inovacijų ministerijai, Vyriausybės kanceliarijai

Dėl Lietuvos Respublikos minimalaus subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo įstatymo Nr. 2680 pakeitimo įstatymo Nr. xiv-2680 ir lydimųjų įstatymų pakeitimo įstatymų projektų. Priedas Nr. 2 Priedas Nr. 3 Priedas Nr. 4 Priedas Nr. 5

2025 m. vasario 25 d.

  • LR finansų ministerijai, LR sveikatos apsaugos ministerijai, LR ekonomikos ir inovacijų ministerijai, LR Prezidento kanceliarijai, LR Seimo Biudžeto ir finansų komitetui

Dėl šiuo metu finansų ministerijos rengiamų mokestinių pakeitimų pasiūlymų

2025 m. vasario 25 d.

  •  LR Vyriausybei, LR sveikatos apsaugos ministerijai, LR ekonomikos ir inovacijų ministerijai, Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos

Dėl teikiamų derinti įsakymų projektų

2025 m. vasario 10 d.

  •  LR Ministrui Pirmininkui

Dėl Vyriausybės komisijos

2025 m. sausio 21 d.

  •  LR Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkui

Dėl verslo problematikos, susijusios su konkurencijos teise ir jos įgyvendinimu

2025 m. sausio 14 d.

  •  LR ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „dėl 2023 m. Birželio 28 d. Nutarimo nr. 512 „dėl nacionalinių kontrolės priemonių taikymo pagal reglamento (ES) 2021/821 9 straipsnį“ pakeitimo

VISI PASIŪLYMAI

"Investors’ Forum" nariai

Šiuo metu "Investors' Forum" asociacija turi 76 narius.
Visi “Investors’ Forum” nariai